کار قشنگ یک فروشنده لباس!

کار قشنگ یک فروشنده لباس!

سلام بر شما

من حمید خدری هستم و به عنوان مشاور کار آفرینی و توسعه کسب و کار در کنار دیگر فعالیتهایم، خدمت میکنم

یکی از گفتگوهای مشترک من با تمامی کسانیکه از من راهکاری برای توسعه کسب و کار خود و افزایش راندمان و درآمد میخواهند، این است که در حیطه شغلی خود، فرصتهای خدمت و ایجاد ارزش برای مشتری و مخاطب خود را شناسایی کن و از محل آن، نیازهای مشتریان را به شکلی ارزشمند پاسخ بده و علاوه بر ایجاد رضایت در آنها که باعث رونق کسب و کار شما میشود، فرصتهای درآمدی خود را هم افزایش بده و از نگاه خود مکن، خدمت ارزشمند و مطلوب دادن به مشتری ، باعث برکت در درارایی و کسب و کار و زندگی نیز میشود.

چرا هدف اصلی از ایجاد اجتماع، و زندگی جمعی این است که هر یک از ما نیاز های دیگران را به بهترین شکل پاسخ داده و رفع نماییم تا همه نیازهای ما هم بوسیله دیگران رفع شده و بخوبی پاسخ داده شود.

جنانچه فعالین اقتصادی و یا بهتر بگویم، آحاد یک جامعه ای چنین نگرش و نگاهی را به کسب و کار و فعالیت شغلی خود داشته باشند، و هدف اصلی و اول آنها ارائه خدمت مفید و ارزشمند به هموطنان و اعضای جامعه باشد، بی گمان، زندگی کردن در چنین جامعه ای بسی لذت بخش و آسان خواهد بود.

چندی پیش برای خرید لباسی به یک فروشگاه در منطقه ای نه چندان مرفه رفته بودم، منطقه ای که پر بود از لباس فروشی و بوتیک!

یکی از فروشگاهها اما، با بقیه فرق داشت، صاحب این فروشگاه، به کارش به همین شکلی که گفتم نگاه میکرد و سعی کرده بود نیازهای مشتریان خود را شناسایی و با کمترین هزینه زمان و زحمت برطرف نموده و برای خود نسبت به دیگر مغازه ها مزیت رقابتی ایجاد نماید.

همانطور که در انتهای تصویر مشاهده میکنید، او یک چرخ خیاطی در گوشه مغازه خود گذاشته بود و هر کسی که لباسی از او میخرید، بدون اینکه نیاز باشد برای تنظیم اندازه آن بدنبال خیاطی بگردد، در همان جا و همان موقع خرید، لباس را برایش اندازه میکرد و تحویلش میداد.

فایده این کار او برای مشتری این بود: لازم نبود برای اندازه کردن لباس خود زحمت رفتن به خیاطی را بکشد، همان لحظه که از مغازه خارج میشود میتوانست از لباس استفاده کند و استفاده از لباس بدلیل نیاز به تنظیم اندازه به تعویق نمی افتاد، مهمتر از همه اینکه بابت اینکار پولی پرداخت نمیکرد و به عنوان تخفیف این خدمت به او داده میشد.

و اما فایده این کار برای صاحب مغازه: اول اینکه بسیاری از مشتریانی که ممکن بود بدلیل عدم اندازه بودن لباس، از خرید منصرف شوند، به خرید اقدام میکردند و فروش او بالا رفته بود، دوم اینکه بجای اینکه تخفیف ریالی بدهد، تخفیف خدمات میداد و پول بیشتری را دریافت میکرد، سوم بدلیل این رفتار زیبا و اقدام هوشمندانه، احتمال بازگشت لباس بدلیل سایز نبودن و بهانه های خریداران بسیار کم میشد، و مهمتر از همه اینکه علاوه بر لباسهای خود، لباسهای دیگر مغازه ها را هم اندازه میکرد و از این راه هم پول دیگری بدست می آورد.

من با دیدن این رفتار صحیح لذت بردم و اجازه گرفتم که تصویرش را برداشته و نشان دهم، شاید فایده دیگر این کار مغازه دار مورد نظر ما این باشد که افرادی چون من، برایش تبلیغات کرده و او بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

درود بر همه کسانیکه در کنار خدمت به همنوعان خود، امرار معاش هم میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو