ایده بگیر، اما کپی برداری نکن!

ایده بگیر، اما کپی برداری نکن!

بهترین خودت باش، هر چی باشه … بهتر از اینه که کپی یکی دیگه باشی!!!

خیلی از ما آدمها، وقتی یکی رو میبینیم و از شرایطش خوشمون میاد، تصمیم میگیریم، دقیقا یکی مثل اون باشیم، بدون توجه کردن به اینکه آیا واقعا بین ما و اون، شرایط همسانی و همشکلی وجود داره یانه؟

خیلی مواقع میبینم، یه خانمی، که هیکلش حسابی چاق است، لباسهایی رو پوشیده که معمولا مناسب خانم های باربی و لاغر اندام است و این لباس نه تنها باعث زیباییش نشده، بلکه اون رو تبدیل به سوژه خنده و تمسخر دیگران کرده، این دقیقا همون اشتباهیه که میخوام راجع بهش صحبت کنم

ما آدمها چون حاضر نیستیم خلاق باشیم و استعدادهای ذاتی خودمون رو کشف و شکوفا کنیم، معمولا وقتی کسی رو می بینیم که اینکار رو کرده، بفکر می افتیم که ماهم مثل اون، تاثیرگذار و جذاب باشیم، این راحت ترین کار است!!!

ولی باید قبل از اینکه سعی کنیم تا مثل کسی دیگه باشیم، ببینیم اساسا کارکتر و شرایط وجودی ما مانند اون شخص هست یا نه، این موضوع فقط مربوط به ظاهر و تیپ افراد نمیشه، بلکه در همه زمینه های وجودی و فردی آدمها صدق میکنه، بهترین تقلیدها مربوط میشه به تقلید کسی که از یه نفر مشابه کارکتر خودش تقلید میکنه، که اونهم خیلی مطلوب و ارزنده نیست، چه برسه به اینکه خروس بخواد مثل فلامینگو رفتار کنه!!!

یکی از مصادیق این موضوع، که حسابی به ما ربط پیدا میکنه، اینه که در هنگام سخنرانی، سعی کنیم مثل شخص دیگری باشیم، و از متدهای اون استفاده کنیم در حالیکه هر کسی بر اساس سن و تیپ جسمی و لحن کلام و تن صدا و صدها مولفه دیگر ، متفاوت از دیگران است و ممکنه یا بهتر بگم در 99درصد مواقع، چیزی که دیگران رو جذاب میکنه، ممکنه یا حتما شما را سبک و نمایشی جلوه میده!!!

نمیخوام زیاد وارد مصادیق بشم که شخصیت کسی زیر سئوال بره، اما بهترین اجرای هر کسی، وقتیه که بیشتر از هر حالتی، خودش باشه و متناسب با وضعیت واقعی خودش، بدرخشه.

متشکرم!

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو